Η Mulan έβγαλε περισσότερα λεφτά στο streaming απ’ ό,τι το Tenet στις αίθουσες, πράγμα δυσοίωνο για το σινεμά

Θα έχουμε πολύ κακό πρόβλημα

THE NERDSTREAM

18 Σεπτεμβρίου 2020

Ας τα πιάσουμε με τη σειρά, γιατί το πράγμα γίνεται ζόρικο όσο περνάει ο καιρός. Αν θυμάστε, πριν λίγες βδομάδες κυκλοφόρησε στα σινεμά μια ταινία με το όνομα Tenet ενός ανερχόμενου σκηνοθέτη με το όνομα Christopher Nolan. Η Warner δεν ήθελε να βγάλει την ταινία μέσα στην πανδημία, αλλά ο Nolan πίεζε φουλ, ελπίζοντας ότι θα καταφέρει να φέρει το κοινό στις αίθουσες και να αναζωογονήσει τον κινηματογράφο που δεινοπαθεί φέτος. Τελικά η ταινία βγήκε, αλλά η οικονομική της απόδοση δεν ήταν η αναμενόμενη, πράγμα που σιγά σιγά συμπαρασύρει και τις επόμενες μεγάλες ταινίες του στούντιο, όπως το Dune και το Wonder Woman 1984.

Πάμε τώρα στο Mulan. Η Disney σκόπευε να βγάλει την ταινία το Μάρτιο, αλλά ο covid είχε άλλη άποψη. Μετά πήγε Ιούλιο κι έπειτα για Αύγουστο, αλλά το πράγμα δεν βελτιωνόταν κι η Disney δεν ήθελε να πάρει το ρίσκο που πήρε η Warner. Έτσι, αποφάσισε να κάνει το εξής. Πιστόλιασε εντελώς την έξοδο στις αμερικάνικες αίθουσες κι έβαλε το Mulan στην streaming πλατφόρμα της για 30 δολάρια, ενώ στις χώρες που δεν υπάρχει πρόσβαση στο Disney+ (όπως κι η Ελλάδα) η ταινία κυκλοφόρησε κανονικά στις αίθουσες. Με άλλα λόγια, είχαμε την πρώτη πρεμιέρα ενός χολιγουντιανού blockbuster σε streaming πλατφόρμα.

Προφανώς, αυτές οι δύο κινήσεις εκφράζουν δύο διαφορετικές τάσεις της χολιγουντιανής βιομηχανίας αυτή τη στιγμή. Αμφότερες επιζητούν το κέρδος, φυσικά, αλλά η πρώτη ποντάρει (ακόμα) στην αίθουσα ενώ η δεύτερη βρήκε τις ώριμες συνθήκες για να πραγματοποιήσει από τώρα κιόλας τη μετάβαση στο streaming. Σημειωτέον πως κι η Warner έχει επίσης μια φρέσκια streaming πλατφόρμα που περιμένει στη γωνία, το HBO Max, οπότε δεν πόνταρε στην αίθουσα με το Tenet απλά επειδή αγαπάει την κινηματογραφική εμπειρία. Απ’ ό,τι φαίνεται, η πίεση του Nolan ήταν καθοριστική κι έτσι το στούντιο ήλπισε πως η ταινία θα κατάφερνε να πείσει το κοινό αρκετά ώστε να κάνει το άλμα πίστεως.

Και τώρα; Τώρα βρισκόμαστε στη φάση που αυτές οι επιλογές ζυγίζονται και κρίνονται από τα κεφάλια των στούντιο και των πλατφορμών. Ας πούμε, σύμφωνα με την εταιρία analytics 7Park Data, υπολογίζεται ότι το 29% των accounts στο Disney+ αγόρασαν σε VOD το Mulan. Η εταιρία υπολογίζει πως, με βάση τα δεδομένα που είχε δώσει στην φόρα η Disney για τους συνδρομητές της, την ταινία είδαν 9 εκ. νοικοκυριά στις ΗΠΑ. Αν λάβουμε αυτό το νούμερο ως έγκυρο, τότε θα μπορούσε να υποτεθεί ότι η Mulan έκανε εγχώριο άνοιγμα με 261 εκ. δολάρια, νούμερο που αντιστοιχεί σε ένα επίδοξο μεγάλο στουντιακό blockbuster. Κι εδώ έρχεται το μέτρο σύγκρισης με το Tenet, το οποίο μέχρι στιγμής έχει φτάσει τα 207 εκ. δολάρια παγκοσμίως.

Βέβαια, όλα αυτά χωρίς να έχουμε στα χέρια μας επίσημα στοιχεία από τη Disney. Κι ούτε προβλέπεται να έχουμε σύντομα, αφού γενικά οι streaming πλατφόρμες τείνουν προς την οικονομική αδιαφάνεια. Παρόλα αυτά, τέτοιες αναλύσεις παίζουν αναμφίβολα τον ρόλο τους τόσο στη δημιουργία ενός κλίματος γύρω από την αντίθεση αίθουσα/streaming όσο και στην λήψη αποφάσεων εκ μέρους των στούντιο στο άμεσο μέλλον όσον αφορά την κυκλοφορία των ταινιών τους όσο διαρκεί η υγειονομική κρίση του covid. Με άλλα λόγια, οι επόμενοι μήνες θα είναι εξαιρετικά κρίσιμοι όσον αφορά το μέλλον του ίδιου του σινεμά ως τέχνη και ως κοινωνική εμπειρία. Οι physical επιδόσεις του Tenet κι οι digital επιδόσεις του Mulan δείχνουν, δυστυχώς, προς την ίδια κατεύθυνση μέχρι στιγμής.

Best of internet