Δεν σας φαίνεται περίεργο που μέχρι πριν 4 χρόνια το Marvel Cinematic Universe ήταν το πιο hot κινηματογραφικό franchise, βασικά το πιο hot κινηματογραφικό event στον πλανήτη, και πλέον μοιάζει σα να περνάει απαρατήρητο, βασικά σχεδόν σα να έχει ξεχαστεί; Όχι, δεν είναι εντύπωσή σας, κάτι έχει πάει φουλ στραβά, πάμε να δούμε τι. Πράγματι, μετά το Avengers: Endgame το MCU βρισκόταν σε ένα περίεργο σταυροδρόμι. Το Infinity Saga είχε ολοκληρωθεί, η πρώτη φουρνιά stars είχε αρχίσει να αποχωρεί, και υπήρχε η ανάγκη για νέους χαρακτήρες, νέες ιστορίες, νέες περιπέτειες. Κάπως έτσι ξεκίνησε το Multiverse Saga και το 2021-2022 το MCU έκανε comeback με 7 ταινίες. Πόσες από αυτές θυμάστε; Ακριβώς, μόνο το Spider-Man: No Way Home, κι αυτό επειδή είχε αυτό το meme μέσα: Βέβαια, ταυτόχρονα η Marvel-Disney ανοίχτηκε στις σειρές του Disney Plus, αρχικά με επιτυχία αλλά σταδιακά κι εκεί η ποσότητα ξεπέρασε την ποιότητα, με αποτέλεσμα να μοιάζει πλέον αγγαρεία το να παρακολουθείς όλα όσα συμβαίνουν στο MCU. Η γενική αίσθηση μιας υπερ-συσσώρευσης στο superhero σινεμά, σε συνδυασμό με ένα fatigue συγκεκριμένα από το ύφος του MCU που δεν κατάφερνε πλέον να γίνει πειστικό (δεν βοηθούσε η απουσία αγαπημένων ηθοποιών πια), έστρωναν το έδαφος για μια κρίση. Αλλά δεν περίμεναν μάλλον να γίνει τόσο μεγάλη τόσο γρήγορα. Τις προάλλες, ένα μεγάλο ρεπορτάζ στο Variety έδωσε μια αρκετά πλήρη εικόνα του μπαχάλου που δείχνει να επικρατεί αυτήν την στιγμή στη Marvel-Disney, εστιάζοντας σε μερικές πολύ συγκεκριμένες πηγές ανησυχίας για το στούντιο. Πρώτον, το cancel που έφαγε ο Jonathan Majors λόγω της υπόθεσης ενδοοικογενειακής βίας ανάγκασε την Marvel να αλλάξει τα πλάνα της και να μην εξελίξει τον Kang σε νέο supervillain του franchise, και έτσι αναζητούν κάποιον άλλο χαρακτήρα να παίξει αυτόν τον ρόλο, πιθανότατα τον Dr. Doom. Ευτυχώς τους βόλεψε το φινάλε του Loki πάντως, και μάλλον την βρήκαν την άκρη τους. Παρόλα αυτά, ναυάγησε η αρχιτεκτονική του Multiverse Saga που σχεδίαζαν αρχικά. Ένα δεύτερο πρόβλημα είναι το όλο και αυξανόμενο κόστος παραγωγής ακόμα και για τηλεοπτικές σειρές, με το ρεπορτάζ να αναφέρει πως, για παράδειγμα, ένα επεισόδιο She-Hulk: Attorney at Law κόστισε 25 εκ. δολλάρια, φέρνοντας προφανώς πολύ λιγότερο χρήμα πίσω (με τη μορφή subscribers) σε σύγκριση με τα χολιγουντιανά μπλοκμπάστερ του MCU. Ας σημειώσουμε επίσης πως οι αυξανόμενες απαιτήσεις σε ειδικά εφέ λόγω των περισσότερων σειρών οδήγησε πολλούς καλλιτέχνες στον τομέα των εφέ που δούλευαν για τη Marvel να αποχωρήσουν μιλώντας για απαράδεκτο περιβάλλον εργασίας, κάτι που οδήγησε στη δημιουργία ενός νέου μεγάλου εργατικού σωματείου για τους εργαζόμενους στα οπτικά εφέ. Τέταρτον, το The Marvels δεν τα πήγε καθόλου καλά στις δοκιμαστικές προβολές, κάτι που οδήγησε σε δαπανηρά reshoots ώστε να εξασφαλίσουν καλύτερη υποδοχή στις αίθουσες, κάτι που τελικά δεν ήρθε, αφού η ταινία που κυκλοφόρησε αρχές Νοέμβρη έκανε τρελό underperform, αγγίζοντας τα όρια του box office bomb με μόλις 165 εκ. δολλάρια κέρδος έναντι ενός μπάτζετ 275 εκ. δολλαρίων. Τέλος, έρχονται διάφορες νέες ταινίες το 2024 και το 2025, οι οποίες έχουν ταλαιπωρηθεί παραγωγικά τα τελευταία χρόνια, όπως πχ το Blade και το Fantastic Four. Και φήμες λένε πως η κίνηση απελπισίας στην οποία ελπίζει η Marvel είναι ένα reunion των κλασικών Avengers, και ειδικά του Robert Downey Jr. και της Scarlett Johansson. Κάπου αυτή τη στιγμή ο Martin Scorsese γελάει, και καλά κάνει.