Quantcast

O Μεγάλος Klarwein

Αναδρομή στο έργο του δημιουργού του Bitches Brew

LUBEN CREW

29 Απριλίου 2013

«Είμαι μόνο μισός Γερμανός και μόνο μισός Εβραίος, με μια αραβική ψυχή και μια αφρικάνα καρδιά.»

 

Ο Abdul Mati Klarwein υπήρξε χυτήριο του παγκόσμιου πολιτισμού στην εποχή του. Γεννήθηκε στο Αμβούργο, διέφυγε στην Παλαιστίνη για να γλιτώσει απ’ τους ναζί, πρόσθεσε ένα μουσουλμανικό όνομα στο εβραϊκό που είχε, πήγε στο Παρίσι, διδάχθηκε την φλαμανδική ζωγραφική από έναν αυστριακό, μεγαλούργησε στη Νέα Υόρκη τιμώντας την αραβική και την αφρικάνικη τέχνη και αποσύρθηκε στα βουνά της Μαγιόρκα όπου έζησε μέχρι το τέλος. Έκανε φίλους σαν τον Νταλί ή τον αρχιερέα του LSD Τίμοθυ Λήρυ. Η τέχνη του αποτέλεσε πολλές φορές τη βιτρίνα έργων του κινήματος για τα πολιτικά δικαιώματα. Πάνω απ’ όλα όμως, χαρακτήρισε τη μορφή τέχνης που για πρώτη φορά έφερε τόσες διαφορετικές πτυχές του κόσμου μαζί, την κουλτούρα της τζαζ, την παρακαταθήκη των μπλούζ, την αγγλική και την αμερικάνικη νεολαία, το γκρουβ του Rhythm ‘n’ Blues και τους ήχους της φαρφίζας και του χάμοντ.

Από το “Bitches Brew” – κατά παραγγελία για τον ομώνυμο δίσκο του Miles Davis – μέσα απ’ το “Abraxas” του Santana και το “By Any Means Necessary” του Malcolm X, αυτή είναι η δουλειά ενός απ’ τους σημαντικότερους ζωγράφους του 20ου αιώνα.

 

 

 

 

[More]

Best of internet