ORIGINALS

Αν ο Χριστόφορος ο Παπακαλιάτης σκηνοθετούσε τον «Ιησού από τη Ναζαρέτ»

Βάλτε Θείο Δράμα, προσθέστε τις μπούκλες του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, βάλτε και κάτι με μητέρες και της Ιερουσαλήμ και έχουμε θαύμα γεύση


Spoiler alert: ΔΕΝ θα αναφερθεί σε μάνες!

Αν έπρεπε να περιγράψω το ελληνικό Πάσχα μ’ ένα σύνθημα, τότε θα διάλεγα το «Επαρχία-Φαγητό-Ιησούς από τη Ναζαρέτ». Κι αν την επαρχία -με τα τραπέζια όπου σε ρωτάει όλο το χωριό το πότε θα παντρευτείς- έχεις την ευκαιρία να την αποφύγεις, με τον Ιησού από τη Ναζαρέτ δεν θα έχεις την ίδια τύχη (το φαγητό το βάζω στην άκρη γιατί κανένας λογικός άνθρωπος δεν μπορεί να τ’ αρνηθεί).

Η μεγάλη θρησκευτική παραγωγή του Φράνκο Τζεφιρέλι βρίσκει πάντα τον τρόπο να διεισδύει στις οθόνες μας, απειλώντας το ρεκόρ επαναλήψεων που έχει το «Ρετιρέ» στην ελληνική τηλεόραση. Ποιο είναι αυτό το μυστικό του Ιταλού σκηνοθέτη; Τι ακριβώς έχει κάνει και υπνωτίζει τους τηλεθεατές σε τέτοιο βαθμό, όπου θέλουν να τρέξουν στον Επιτάφιο και να πιουν την Θεία Κοινωνία όπως κάνουν με τις βότκες στο Frangelico; Μήπως είναι κάποιο νέο θαύμα του Ιησού και ο συντάκτης του κειμένου έχει ήδη κλείσει σουίτα στην Κόλαση ή η ξενομανία που διακατέχει τον Έλληνα έκανε το δικό της θαύμα;

Τελικά τίποτε από όλα αυτά. Η αλήθεια βρίσκεται –όχι στους Sex Pistols- στον Χριστόφορο Παπακαλιάτη. Ο copy paste σκηνοθέτης των επιτυχιών δεν έχει ακόμη ασχοληθεί με την υπόθεση αφήνοντας αναπάντητη την ιταλική πρόκληση. Πώς θα ήταν όμως αν αποφάσιζε να δημιουργήσει μία τηλεοπτική σειρά-έπος όπου το χρεοκοπημένο Mega θα τσακιζόταν να αγοράσει; Θα κατάφερνε να ανατρέψει την ιστορία και να δημιουργήσει ένα story που θα έκανε μέχρι και την Ελένη Λουκά να αναψοκοκκινίσει; Το Luben αναλύει..

Η υπόθεση

Τρία είναι τα πράγματα που εξιτάρουν τον μέσο τηλεθεατή. Το σεξ, ο φόβος για το άγνωστο και το αίμα. Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης το γνωρίζει καλύτερα απ’ όλους και δεν μπορεί να χαλάσει την συνταγή της επιτυχίας. Ο Ιησούς, τον οποίο φυσικά θα ενσαρκώσει ο Χριστόφορος, είναι ένας νεαρός που έχει νιώσει από μικρός τον πόνο της προσφυγιάς αλλά μέσω της πανέμορφης προσωπικότητάς του έχει φτάσει στο Τέλειο. Ωστόσο η μοίρα τού επιφυλλάσσει άσχημα παιχνίδια. Προδοσία, χλευασμό, έναν έρωτα που άφησε συντρίμμια και έναν ατιμωτικό θάνατο. Φυσικά τα περισσότερα γυρίσματα θα γίνουν στη Νέα Υόρκη καθώς ο σκηνοθέτης δεν θα ήθελε να ταυτιστεί απόλυτα με την «πλέμπα» της Μέσης Ανατολής και το κοινό να ξεχάσει για λίγο την hipster αισθητική του.

Τα πρώτα χρόνια και τα θαύματα

Σύμφωνα με το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο, η διακυβέρνηση του Χριστού θα βασιζόταν στην αγάπη. Ο Ιησούς υποσχέθηκε ότι θα αναζωογονοούσε τους ανθρώπους, ότι θα ελάφρυνε τα βάρη τους κι έτσι ακριβώς έκανε. Τα θαύματα ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς τρόπους για να πιστέψουν οι άπιστοι και η συμβολική σημασία τους είναι διαχρονική. Ο Στέφανος (Άρης Σερβετάλης), ένας φοιτητής από το Λονδίνο, τυφλώνεται μετά από ατύχημα στην Σύρο όπου βρίσκεται μαζί με τον κολλητό του, Στέφανο. Λόγω της τυφλότητας αναγκάζονται να μην επιστρέψουν ξανά στην Αγγλία αλλά να μετακομίσουν μόνιμα στην Ιερουσαλήμ και να συναντήσουν τον Κύριο. Ο Ιησούς θεραπεύει τον άτυχο φοιτητή κι εκείνος αποφασίζει να τον ακολουθήσει για πάντα. Στα επόμενα επεισόδια, είναι η σειρά ενός ανάπηρου γιατρού να πιστέψει καθώς μετά από παρέμβαση του Ιησού καταφέρνει να ξανασταθεί στα πόδια του. Στον ρόλο ο Χρήστος Λούλης.

Ο έρωτας

Από τον Κώδικα Ντα Βίντσι μέχρι το Κατά Ιησούν Ευαγγέλιον του Σαραμάγκου, θα διαβάσεις για την ιδιαίτερη σχέση του Ιησού με την Μαρία Μαγδαληνή. Ο Χριστόφορος πιστός στο δόγμα του, το πήγε ένα βήμα παραπέρα. Η Μαρία (Ιωάννα Παππά), είναι μία άνεργη φοιτήτρια και ταυτόχρονα ερασιτέχνης φωτογράφος.Αποτελεί τον μεγάλο έρωτα του Ιησού και σύμφωνα με το σενάριο γνωρίστηκαν σε μία gallery στο Παρίσι. Τυφλό πάθος, τσακωμοί, ίντριγκες, απελπισία και ένας χωρισμός που θα τον διαλύσει ψυχολογικά. Εκείνη τον κατηγορεί για όλα. Ο Ιησούς δεν μπορεί να πει πολλά για την απόφασή του παρά μόνο να ψελλίσει ένα αινιγματικό «πάψε να πονάς μαζί μου, εγώ διάλεξα έναν δρόμο, εγώ διάλεξα να ζήσω, με βαρύ σταυρό στον ώμο». Κλειδώνεται στο διαμέρισμά του, μετατρέπει το νερό σε κρασί και πίνει μέχρι τελικής πτώσεως.

Η προδοσία

“Σήμερα κάποιος από εσάς θα με προδώσει”. Η ατάκα-σταθμός που μνημονεύεται μέχρι σήμερα και κάνει τον Χλαπάτσα να δακρύζει από συγκίνηση. Ο Ιησούς μαζί με τους μαθητές του βρίσκονται για το καθιερωμένο brunch στο κέντρο της Νέας Υόρκης. Ο Ιούδας (Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης) είναι ο πρώτος που βουτάει το πολύσπορο ψωμί στο αυγό ποσέ με αβοκάντο αποκαλύπτοντας στο κοινό πως είναι εκείνος που θα Τον προδώσει. Ο Ιησούς τρελαμένος από την προδοσία φεύγει αμέσως από την πόλη και κρύβεται για λίγο στο loft του στην Ναζαρέτ. Παλεύει να ξαναβρεί τον εαυτό του. Μακριά από όλους κι από όλα. Αηδιασμένος από τον κόσμο κι από την προδοσία του καλύτερού του φίλου, σπάει ό,τι βρίσκει μπροστά του σε μία νέα αναπαράσταση του ναού του Σολομώντα. Το τέλος είναι πιο κοντά από ποτέ.

Το τραγικό τέλος και η ανατροπή

Λένε πως αρκετές φορές η Ζωή μιμείται την Τέχνη. Ή το αντίστροφο. Όπως και να ‘χει, ο Παπακαλιάτης μιμείται τους πάντες. Από τον Λάζαρο μέχρι τον Jon Snow, η ιστορία της τέχνης μας έχει αποκαλύψει όλες τις επανερμηνείες της πάνω στο θέμα της Ανάστασης. Ο Ιησούς του Χριστόφορου Παπακαλιάτη οδηγείται στον θάνατο και λίγες ημέρες αργότερα ανασταίνεται. Δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά. Όχι γιατί αυτό είναι απλά θέλημα Θεού αλλά γιατί ο Παπακαλιάτης επιστρέφει με τον δεύτερο κύκλο της σειράς..

Best of internet