Quantcast

Japón

Για το ντεμπούτο του σκηνοθέτη του Post Tenebras Lux

2:35.1

14 Ιανουαρίου 2013

Japon

 

Αν το Post Tenebras Lux είχε κυκλοφορήσει σε κάποια αίθουσα ή έστω στο Ίντερνετ μέσα στο 2012 είμαι αρκετά σίγουρος ότι θα είχε συμπεριληφθεί στην Φιλμική Ανθολογία που φαντάζομαι έχεις ήδη διαβάσει.

Δυστυχώς, δεν έχει εμφανίστει πουθενά πέρα από επιλεγμένα φεστιβάλ οπότε θα αρκεστείς προς το παρόν σε μια σύντομη επισκόπηση του κινηματογραφικού ντεμπούτου του Carlos Reygadas.

Στο Japón(Ιαπωνία, στα σπανιόλικα), που απομακρυσμένη σχέση έχει στα αλήθεια με την χώρα του ανατέλλοντος ήλιου, παρακολουθείς έναν ανώνυμο άνθρωπο που κατεβαίνει σε ένα φαράγγι του Μεξικού για να αυτοκτονήσει με την ησυχία του. Ο ζωγράφος αυτός που ήρθε από την πόλη, όπως θα μάθεις αργότερα, φτάνει σε ένα χωριό και μην έχοντας που να μείνει την αράζει στον αχυρώνα της γριας Ascen(ción). Η επαφή του μαζί της και με το μεταφυσικό θα τον βοηθήσει να επαναπροσδιορίσει μερικά πραγματάκια.

Ok, εκ πρώτης όψεως μπορεί να μην διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας και στην πραγματικότητα μάλλον δεν είναι και η καλύτερη ταινία του Carlos. Παρόλαυτα υπάρχει κάτι στον τρόπο που παρουσιάζει τις μεταφυσικές του ανησυχίες και την εξαγνιστική δυναμική της θυσίας που τελικά σε κερδίζει. Αξίζει επίσης μοναχά και για την ντοκυμαντερίστικη σκηνή του τραγουδιού λίγο πριν το τέλος. Σε έψησα ή όχι ακόμα?

Αν όχι, έχω να σου πω ότι το κινηματογραφικό του στυλ σε μεταφέρει με εκπληκτικό τρόπο στο χωριουδάκι του Hidalgo, όπου εξελίσσεται η πλοκή (τόσο όμορφα ήταν που το έψαξα, όχι πως θα πάω βέβαια τώρα άμεσα αλλά λέμε). Έχω ακόμα να σου πω ότι πολύς κόσμος το έχει παρομοιάσει και με το στυλ γνωστού σοβιετικού κινηματογραφιστή με τελευταία ταινία στην Σουηδία, τον οποίο μάλιστα ο ίδιος ο Reygadas επικαλείται και ως την βασική του επιρροή που τον ώθησε να ασχοληθεί με τον κινηματογράφο.

Ξέχασα επίσης να σε προειδοποιήσω και για δυο τελευταία μικροπράγματα, τις εκπληκτικές ερμηνείες των ερασιτεχνών ηθοποιών, που δεν έχω ιδέα πως τις κατάφερε ο μάστορας και την βία πάνω σε ζώα. Όχι βία σε CGI ζώα ή τουλάχιστον δεν μοιάζει για τέτοια. Γύρω στο τρίλεπτο αποκεφαλίζεται περιστέρι.

Τέλος πάντων, μπορεί να μην είναι και η καλύτερη ταινία του αλλά είναι σίγουρα μια πολύ καλή (πρώτη) ταινία. Όποιος βρει κάπου το Post Tenebras Lux, να ενημερώσει.

 

Best of internet