theguide cine

“Οι Τρεις Πινακίδες Έξω Από το Έμπινγκ, Στο Μιζούρι” καλύτερη ταινία της χρονιάς στις φετινές Χρυσές Σφαίρες

O Μάρτιν ΜακΝτόνα επιστρέφει με το σκοτεινό χιούμορ που αγαπήσαμε παίρνοντας τη Χρυσή Σφαίρα στη φετινή Τελετή Απονομής των Golden Globes


15 Ιανουαρίου 2018
43

Η πρώτη Τελετή Απονομής των Golden Globes στη μετά Γουάινσταϊν εποχή για το Χόλιγουντ, πραγματοποιήθηκε τα ξημερώματα της Δευτέρας στο ξενοδοχείο The Beverly Hilton του Λος Άντζελες, με τις προφορικές και ενδυματολογικές δηλώσεις των  συμμετεχόντων για το θέμα της σεξουαλικής παρενόχλησης να δίνουν και να παίρνουν.

Η ταινία Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (Οι Τρεις Πινακίδες Έξω Από Το Έμπινγκ Στο Μιζούρι) του Μάρτιν ΜακΝτόνα (Αποστολή στην Μπριζ) αναδείχτηκε Καλύτερη ταινία της χρονιάς στην κατηγορία του δράματος, παίρνοντας την Χρυσή Σφαίρα στην φετινή διοργάνωση ενώ συνολικά απέσπασε 4 Χρυσές Σφαίρες και έγινε έτσι η ταινία με τις περισσότερες νίκες.

Η Αμερικανίδα κορυφαία σταρ του κινηματογράφου και του θεάτρου, Φράνσις ΜακΝτόρμαντ απέσπασε την Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ηθοποιού σε δραματική ταινία αφοπλίζοντας το κοινό με την καθηλωτική ερμηνεία της, η Χρυσή Σφαίρα Β’ Ανδρικού ρόλου πήγε στον Σαμ Ρόκγουελ για την δυναμική παρουσία του ενώ η ταινία κέρδισε και την Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου σεναρίου. Το Three Billboards Outside Ebbing, Missouri συγκέντρωσε συνολικά το εντυπωσιακό νούμερο των 6 υποψηφιοτήτων.

Η ταινία θα κυκλοφορήσει στην χώρα μας στις 18 Ιανουαρίου από την Odeon.

Σύνοψη

Το «Τρεις Πινακίδες Έξω Από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι» είναι ένα σκοτεινό, κωμικό δράμα από τον βραβευμένο με Όσκαρ, Μάρτιν ΜακΝτόνα (Αποστολή στη Μπριζ).
Τι συμβαίνει όταν η συσσωρευμένη οργή έρχεται αντιμέτωπη με ζητήματα ηθικής σε μια μικρή φιλήσυχη κωμόπολη; Μετά από μήνες χωρίς να έχει βρεθεί ο ένοχος στην υπόθεση δολοφονίας της κόρης της, η Μίλντρεντ Χέιζ (βραβευμένη με Όσκαρ, Φράνσις ΜακΝτόρμαντ) κάνει μία τολμηρή κίνηση, παραγγέλνοντας τρεις πινακίδες στην είσοδο της κωμόπολης όπου κατοικεί, με ένα αμφιλεγόμενο μήνυμα για τον Ουίλιαμ Γουίλομπι (υποψήφιος για Όσκαρ, Γούντι Χάρελσον), τον σεβάσμιο αρχηγό της αστυνομίας στην περιοχή. Όταν ο δεύτερος στην ιεραρχία, Αξιωματικός Ντίξον (Σαμ Ρόκγουελ), ένας ανώριμος «μαμάκιας» με ροπή προς τη βία, ανακατεύεται στην υπόθεση, η μάχη μεταξύ της Μίλντρεντ και του νόμου στο Έμπινγκ επιδεινώνεται.

«Ποιος είναι ο νόμος για το τι μπορείς ή δεν μπορείς να γράψεις σε μία πινακίδα;»
Μίλντρεντ Χέιζ

Ένα «ηφαίστειο» εκρήγνυται στο κινηματογραφικό ταξίδι του Μάρτιν ΜακΝτόνα στις μικρές κωμοπόλεις της Αμερικής, «Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι», όταν μία μητέρα οδηγείται στα άκρα από τον άλυτο φόνο της κόρης της. Είναι η τρίτη ταινία του Μάρτιν ΜακΝτόνα, του Ιρλανδού θεατρικού συγγραφέα, σεναριογράφου και σκηνοθέτη, γνωστού για το υπερ-επιτυχημένο θρίλερ, «Αποστολή στην Μπριζ», που προτάθηκε για Όσκαρ σεναρίου και βραβεύτηκε με το αντίστοιχο BAFTA, και την crime κωμωδία, «Επτά Ψυχοπαθείς». Όλα ξεκινούν με τη Μίλντρεντ Χέιζ και τις τρεις πινακίδες που νοικιάζει στην οδό Ντρινκγουότερ. «Αποφάσισα πως ο αγοραστής των πινακίδων ήταν μία ταραγμένη μητέρα, και από εκεί και έπειτα, όλα πήραν το δρόμο τους», θυμάται ο ΜακΝτόνα. «Η Μίλντρεντ ήταν ένας δυνατός, αποφασισμένος και οργισμένος άνθρωπος, αλλά ταυτόχρονα, κάτι είχε σπάσει μέσα της. Αυτή ήταν η γέννηση της ιστορίας».

Ήταν μία ιστορία που θα οδηγούσε στο ερμηνευτικό σόου της βραβευμένης μεΌσκαρ, Φράνσις ΜακΝτορμαντ, ως μία μοντέρνα, γυναικεία παραλλαγή του κλασικού ήρωα των γουέστερν. «Πιάστηκα πολύ από τον Τζον Γουέιν όσον αφορά στην ιδέα του παρουσιαστικού, επειδή πραγματικά δεν είχα κάποιο γυναικείο είδωλο στο μυαλό μου», εξηγεί η ΜακΝτόρμαντ. «Η Μίλντρεντ ανήκει περισσότερο στην παράδοση του μυστήριου άντρα στα Σπαγκέτι Ουέστερν, αυτού που έρχεται περπατώντας στη μέση του δρόμου, τραβάει το περίστροφο του και τους διαλύει όλους –αν και είναι σημαντικό, πιστεύω, πως το μόνο όπλο που χρησιμοποιεί ποτέ η Μίλντρεντ, είναι η εξυπνάδα της».

«Μπορούσα να το δω στο περπάτημα και το ύφος της», λέει ο ΜακΝτόνα. «Νομίζω πως ο Τζον Γουέιν έγινε σημείο αναφοράς, σε κάποιο βαθμό, για την Φράνσις. Αλλά βλέπω επίσης και τον Μπράντο, και τον Μοντγκόμερι Κλιφτ.»

Η Μίλντρεντ σηματοδοτεί την πρώτη φορά που ο ΜακΝτόνα γράφει έναν γυναικείο πρωταγωνιστικό ρόλο σε ταινία, αλλά ίσως πρόκειται για τον πιο ανελέητο χαρακτήρα του. Πλάι στους ΜακΝτόνα και ΜακΝτόρμαντ, στην καρδιά της ταινίας θα δούμε και τους εξαιρετικούς Γούντι Χάρελσον, Σαμ Ρόκγουελ, Άμπι Κόρνις, Τζον Χοκς, Λούκας Χέτζις και Πίτερ Ντίνκλατζ.

«Απ΄ ό,τι φαίνεται, η τοπική αστυνομία είναι απασχολημένη βασανίζοντας μαύρους για να ασχοληθεί με την εξιχνίαση πραγματικών εγκλημάτων. Σκέφτηκα ότι ίσως αυτές οι πινακίδες μπορεί να τους αφυπνίσουν λίγο» – Μίλντρεντ Χέιζ

Στον πυρήνα του «Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι», βρίσκεται η διαμάχη της Μίλντρεντ με τον αρχηγό της αστυνομίας του Έμπινγκ. «Η ιστορία είναι ένας πόλεμος μεταξύ δύο ανθρώπων, που ο καθένας έχει ένα κάποιο δίκιο», σημειώνει ο ΜακΝτόνα, «και εκεί αρχίζει όλη η ένταση και το δράμα». Αυτές οι εντάσεις μετατρέπονται σε εξερεύνηση του τί μπορεί να συμβεί όταν η οργή δε μπορεί να συγκρατηθεί. Όσο η ένταση κλιμακώνεται, η ταινία εξερευνά τα θέματα του διχασμού, της οργής και της ηθικής.

Ο ΜακΝτόνα προσθέτει: «Που πας όταν βρίσκεσαι σε μία κατάσταση απώλειας και οργής που είναι αδιέξοδη; Τι μπορείς να κάνεις, εποικοδομητικό ή καταστροφικό; Είναι μία ενδιαφέρουσα ιδέα να εξερευνήσεις, το τι συμβαίνει όταν ίσως δεν υπάρχει καμία ελπίδα σε μία κατάσταση, αλλά αποφασίζεις να το παλέψεις μέχρι αυτή η ελπίδα να έρθει. Νομίζω αυτός είναι ο λόγος που αυτή η ταινία μοιάζει διαφορετική από τις άλλες crime ταινίες: Υπάρχει αυτό το ερώτημα στον αέρα, ‘κι αν δεν υπάρχει λύση σε αυτό το έγκλημα;’».

Ίσως το μεγαλύτερο στοίχημα για τον σκηνοθέτη ήταν να ισορροπήσει το σκοτεινό κωμικό στοιχείο της ιστορίας, με την συναισθηματική αποστολή της Μίλντρεντ. Ήταν σίγουρος πως το χιούμορ θα δήλωνε «παρών», μαύρο και επιθετικό, ακόμα κι όταν άφηνε τους χαρακτήρες του να αντιδρούν με απελπισία απέναντι στην απώλεια, την αδικία και την αδιαλλαξία.

Το φιλμ, λέει ο ΜακΝτόνα, είναι το πιο τραγικό που έχει γράψει μέχρι σήμερα, αλλά είναι και μία αναζήτηση της ελπίδας. «Το ξεκίνημα είναι αρκετά λυπητερό, αλλά υπάρχει μεγάλη δόση κωμωδίας μέσα του, και ελπίζω πως είναι και αρκετά συγκινητικό. Νομίζω πως έτσι αντιλαμβάνομαι τη ζωή. Βλέπω λύπη σε κάποιους τομείς, αλλά πάντα ρέπω προς τη θετική πλευρά των πραγμάτων, με χιούμορ, όσο μαύρο κι αν είναι αυτό».

Σκηνοθεσία: Μάρτιν ΜακΝτόνα
Σενάριο: Μάρτιν ΜακΝτόνα
Παραγωγή: Πίτερ Τσέρνιν, Γκρέιαμ Μπρόντμπεντ, Μάρτιν ΜακΝτόνα
Ηθοποιοί: Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, Γούντι Χάρελσον, Σαμ Ρόκγουελ, Άμπι Κόρνις
Μοντάζ: Τζον Γκρέγκορι
Σχεδιασμός παραγωγής: Ίνμπαλ Γουάινμπεργκ
Φωτογραφία: Μπεν Ντέιβις

Διάρκεια: 115’
Είδος: Δράμα | Crime
Διανομή: Odeon