Όπως γράφαμε πρόσφατα, η κυβέρνηση έχει πολλά νευράκια με αυτό που συνέβη στη Σύρο με το κρουαζιερόπλοιο Crown Iris. Απόδειξη γι’αυτό είναι τα κάμποσα ηχηρά στελέχη της που έχουν βγει στη γύρα για να καταδικάσουν τα όσα έγιναν, να απειλήσουν αυτούς που τα έκαναν και να υποσχεθούν ότι δε θα ξαναγίνουν. Χτες το βράδυ ήταν η σειρά του αγαπημένου του ελληνικού κοινού υπουργού ΠροΠο Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. Ο Χρυσοχοΐδης βγήκε στο Action 24 και πρακτικά ανακοίνωσε ότι όποιος δοκιμάσει ξανά κάτι σαν της Σύρου θα συλλαμβάνεται και θα διώκεται με βάση τον αντιρατσιστικό νόμο. «Όποιος επιχειρήσει να εμποδίσει πολίτη τρίτης χώρας να εισέλθει στη χώρα νομίμως, θα ακολουθείται σε βάρος του η διαδικασία της μήνυσης, της σύλληψης και εν συνεχεία της ποινικής μεταχείρισης βάσει του αντιρατσιστικού νόμου. Όπου ξαναεμφανιστούν τέτοια περιστατικά θα γίνουν συλλήψεις. Από εδώ και πέρα μπαίνει στο παιχνίδι και η αστυνομία.» Είναι λίγο αστείο αν το σκεφτείτε, δεδομένων των άπειρων καταγγελιών για pushbacks και ειδικά αν συνυπολογίσει κανείς ότι οι Ισραηλινοί μόνοι τους σηκώθηκαν και έφυγαν, αλλά αυτό είπε. Στη συνέχεια είπε ότι μπορείτε να κάνετε ό,τι θέλετε εκτός από αυτό και προχώρησε σε μια δική του ερμηνεία για τις νομικές δυνατότητες που παρέχει ο αντιρατσιστικός νόμος. «Στη δημοκρατική μας πολιτεία έχουμε Σύνταγμα και οι πολίτες έχουν το δικαίωμα να διαδηλώνουν. Στην περίπτωση της Γάζας -ενάμιση χρόνο τώρα- είχαμε στην Ελλάδα 522 συγκεντρώσεις, πορείες, διαδηλώσεις, διαμαρτυρίες που ξεκινούσαν από το Σύνταγμα ή το Μέγαρο Μουσικής και κατέληγαν μπροστά στην πρεσβεία του Ισραήλ. Αυτό είναι δικαίωμα του καθενός να το κάνει και είναι στο πλαίσιο της δημοκρατικής μας διαδικασίας…. Να το κάνουν, αλλά από ένα σημείο και μετά, όταν αυτό μετατρέπεται σε επιθέσεις εναντίον πολιτών τρίτων χωρών ή Ελλήνων πολιτών για λόγους διάκρισης, τότε στη συγκεκριμένη περίπτωση πράγματι έχουν ρατσιστικό χαρακτήρα και είναι ρατσιστικές επιθέσεις. Δηλαδή, αυτοί ποιοι είναι που πάνε μπροστά στο λιμάνι και παριστάνουν τους “φύλακες” και με ρατσιστικό τρόπο, καλούν τους πολίτες, που θέλουν να επισκεφθούν τη χώρα, να μην την επισκεφτούν; Τι είναι αυτό; Είναι πλήρης εφαρμογή του αντιρατσιστικού νόμου και έπρεπε και στη συγκεκριμένη περίπτωση η εισαγγελία να ασκήσει διώξεις εναντίον τους, να συλληφθούν και να ασκήσει δίωξη εναντίον τους. Όπου ξαναγίνει αντίστοιχο περιστατικό θα ενεργοποιείται ο αντιρατσιστικός νόμος και όπου ξαναεμφανιστεί τέτοιο φαινόμενο θα γίνουν συλλήψεις.» Το σίγουρο πάντως είναι ότι η φάση έτσουξε.