Δυστυχώς, φίλες και φίλοι, μαθεύτηκε σήμερα ότι έφυγε από τη ζωή ένας O.G. ράπερ του ελληνικού χιπ χοπ, ο 3D που από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 άφησε το στίγμα του στο underground ελληνικό ραπ ως σημαίνον μέλος των Άλυτων Γρίφων και των Βόρειων Αστεριών, δύο γκρουπ που χοντρικά μαζί με τους Βήτα Πεις και τους Στίχοιμα εν πολλοίς κουβάλησαν στις πλάτες τους μια dark εποχή για το ελληνικό χιπ χοπ (τα λεγόμενα πέτρινα χρόνια των 00s) που το ανερχόμενο τότε εμπορικό και mainstream rap/r’n’b έφτιαχνε την δική του μονοκρατορία. Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram. Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Askunk Rap Media (@askunkfunk) Αργότερα, στις αρχές των 2010s, κι έχοντας αποχωρήσει πια από Βορ.Ας. και Άλυτους Γρίφους, ο Τρισδιάστατος αποτέλεσε έναν από τους συνδετικούς κρίκους ανάμεσα στο underground της προηγούμενης δεκαετίας και τον ανερχόμενο νέο ήχο που εμπνεόταν από την trap του αμερικάνικου νότου, αποτελώντας ένα από τα πρώτα μέλη της Capital Music μαζί με τον Skive, τον Υποχθόνιο και τον Billy Sio, συμμετέχοντας έτσι στην αλλαγή παραδείγματος που εδραιώθηκε στο ελληνικό χιπ χοπ από τα μέσα των 10s και έπειτα. Και μπορεί για το ευρύ κοινό που έχει προσελκύσει πλέον το ραπ το όνομα 3D να μην μοιάζει πολύ ηχηρό, αλλά για όσους “δεν τους το έμαθε το Mad το χιπ χοπ” τότε το όνομα 3D σημαίνει πολλά. Γι’ αυτό άλλωστε και τόσο μεγάλο μέρος της ελληνικής ραπ σκηνής από σήμερα το πρωί αποτίει φόρους τιμής και απευθύνει χαιρετισμούς στον Τρισδιάστατο μέσα από τα social media. Προτεραιότητα βεβαίως έχουν δικαιωματικά τα υπόλοιπα μέλη των Βορ.Ας όπως ο ΛΕΞ, ο Τζαμάλ και ο Ζήνων, και πρωτίστως ο Μικρός Κλέφτης μαζί τον οποίο αποτελούσαν τους Άλυτους Γρίφους: Παρομοίως τον αποχαιρετούν και οι Στίχοιμα, ένα από τα εμβληματικά γκρουπ εκείνης της εποχής πέραν των Βορ.Ας: Και βέβαια φόρους τιμής αποτίουν κι οι μετέπειτα συνοδοιπόροι του στην Capital, δηλαδή οι Skive, Billy Sio, FY και Light: Με πιο ολοκληρωμένο τρόπο όμως τον αποχαιρέτησε ο Υποχθόνιος, ο οποίος αφηγήθηκε και την απαρχή της Capital Music με τον κομβικό ρόλο του 3D σε αυτήν: Και συμπληρωματικά παραθέτουμε τον αποχαιρετισμό του έτερου χθόνιου, του Κάτα: Για να καταλάβουμε το εύρος των αποχαιρετισμών, αξίζει να σημειώσουμε πως τον χαιρετούν σύγχρονοι new school παραγωγοί σαν τον DJ Silence και τον Baghdad: Αλλά και deeper-than-underground ράπερς σαν τον Mouse G των Yonka Mayonka: Γιατί ο 3D που αποτυπώθηκε στην δισκογραφία και την σκηνή των 00s ειδικά ήταν αυτό που θα λέγαμε “a rapper’s rapper”, ικανότατος με τον στίχο και τον flow, θανατηφόρος με την ατάκα, ετοιμόλογος και ετοιμοπόλεμος, αξιοθαύμαστος και αξιοζήλευτος. Για φινάλε, ένα στιγμιότυπο από τα παλιά από τον Karma των 2G, με τα Βορ.Ας. σε (σχεδόν) πλήρη ολομέλεια: RIP, Τρισδιάστατε. <3