Μια απόφαση που αναμένεται να ενθουσιάσει τους ανά την Ελλάδα φιλόζωους μας ήρθε από τα δικαστήρια της Πάτρας πριν λίγες μέρες. Την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025, το Μονομελές Εφετείο Κακουργημάτων Αχαΐας καταδίκασε μια γυναίκα, η οποία το καλοκαίρι του 2022 εγκατέλειψε πέντε νεογέννητα κουτάβια το Σκαγιοπούλειο Πάρκο της πόλης. Το δικαστήριο προφανώς δεν εκτίμησε ότι η γυναίκα τα παράτησε μέσα σε ένα χαρτόκουτο. Αντιθέτως, έκρινε ότι τα ζωάκια πρέπει να θεωρηθούν νεογέννητα κι ότι η γυναίκα ήξερε ότι τα εκθέτει σε κίνδυνο όταν τα άφησε εκεί. Άρα, ότι λειτούργησε με δόλο. Αν αναρωτιέστε πως εντοπίστηκε, η γυναίκα πριν λίγες ώρες είχε ψαχτεί σε καταφύγιο προσωρινής φιλοξενίας ζώων συντροφιάς . Ευτυχώς για τα κουτάβια, μια εθελόντρια τα είχε βρει έγκαιρα και στην πορεία υιοθετήθηκαν από διάφορες οικογένειες. Η γυναίκα που τα εγκατέλειψε είχε φάει το γιγάντιο διοικητικό πρόστιμο των 150.000 ευρώ για την εγκατάλειψη και για να δέσει το γλυκό, άλλα 1.300 ευρώ για μη τήρηση κανόνων ευζωίας (επειδή η μάνα των κουταβιών δεν είχε τσιπ και κτηνιατρικό βιβλιάριο). Το ποσό είναι τόσο μεγάλο που στην αρχή αναρωτιόμασταν αν έχουν κοτσάρει κάνα λάθος μηδενικό τα τοπικά μέσα που πρώτα έβγαλαν την είδηση. Όπως γράφει το pelop.gr: «Τα πρόστιμα των 150.000 ευρώ δεν τα αποφάσισε το δικαστήριο. Είναι αυτόματη διοικητική κύρωση που θεσπίστηκε για να λειτουργεί αποτρεπτικά.» Επίσης, η γυναίκα έφαγε έξι χρόνια κάθειρξη για την εγκατάλειψη των νεογέννητων και έξι μήνες για τη μη τήρηση των κανόνων ευζωίας. Η γυναίκα στη συνέχεια άσκησε έφεση και αφέθηκε ελεύθερη, αφού το δικαστήριο αποφάσισε αναστολή της ποινής μέχρι να εκδικαστεί ξανά η απόφαση. Η ποινή είναι τόσο βαριά επειδή από το 2011 τα εγκλήματα κακοποίησης ζώων θεωρούνται κακουργήματα. Εμείς θα πούμε ότι μάλλον δεν περίμενε ότι θα καταλήξει με κάτι τέτοιο στο κεφάλι της.