Από τον περασμένο Νοέμβριο κι έπειτα, φίλες και φίλοι, έχει σημάνει συναγερμός για την διάσωση των σινεμά του κέντρου της Αθήνας που κινδυνεύουν να υποκύψουν στα επενδυτικά σχέδια για ανάπλαση της περιοχής και να γίνουν ξενοδοχεία για τουρίστες. Πιο συγκεκριμένα, οι ιστορικοί κινηματογράφοι Άστορ και Ιντεάλ, που ανήκουν στο ελληνικό δημόσιο μέσω του ΕΦΚΑ, σχεδιάζεται να βγουν στο σφυρί χωρίς να εξασφαλίζεται η επιβίωσή τους. Παράλληλα, το κινηματοθέατρο Ίριδα που διαχειρίζεται ο Κινηματογραφικός Τομέας του Πολιτιστικού Ομίλου του Πανεπιστημίου Αθηνών με ελεύθερη πρόσβαση σε όλους τους φοιτητές κινδυνεύει να σταματήσει τη λειτουργία του και να αρχίσει να λειτουργεί με οικονομικά-επιχειρηματικά κριτήρια μετά από νέο νόμο-πλαίσιο που κατεβάζει το Υπουργείο Παιδείας. Για μια πιο αναλυτική ενημέρωση, τσεκάρετε εδώ την χτεσινή συζήτησή μας με τον Μπάμπη Κονταράκη, αιθουσάρχη του Άστορ: Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram. Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Nerdcult (@nerdcult.gr) Στο μεταξύ, έπειτα και από μια πολύ πετυχημένη κινητοποίηση την περασμένη Κυριακή με τίτλο “Τα σινεμά μας, η πόλη μας”, όπου το αθηναϊκό κέντρο γέμισε με χιλιάδες κόσμου σε ελεύθερες προβολές εντός των τριών αιθουσών αλλά και σε δημόσιους χώρους της πόλης, άρχισαν να καταφθάνουν μηνύματα στήριξης από σπουδαίους σκηνοθέτες για την διάσωση των αθηναϊκών κινηματογράφων, σε μια προσπάθεια γνωστοποίησης της κατάστασης και άσκησης πίεσης προς το Υπουργείο Πολιτισμού ώστε να δώσει λύση και να προστατεύσει τις αίθουσες (μπορείτε κι εσείς να υπογράψετε εδώ). Πιο συγκεκριμένα, σε συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τρίτη στο Άστορ προβλήθηκαν βίντεο από τον Κώστα Γαβρά και τον Fatih Akin: Τις επόμενες μέρες συνέχισαν να καταφτάνουν μηνύματα συμπαράστασης από τον Γιώργο Λάνθιμο, τον Ruben Ostlund και τον Radu Jude: Ταυτόχρονα, οι Ken Loach και Emir Kusturica έστειλαν γραπτά μηνύματα. Μεταξύ άλλων, ο πρώτος ανέφερε πως τα σινεμά “αποτελούν τμήμα της κουλτούρας της πόλης. Τμήμα της Ιστορίας της. Οι επισκέπτες έρχονται για να δουν τις διάφορες πτυχές του παρελθόντος σας”, κι ο δεύτερος ότι “αυτό συμβαίνει σε μια περίοδο που εμείς, οι κινηματογραφιστές, και οι πιστοί μας θεατές, δεν προσβλέπουμε μόνο στην προβολή των ταινιών μας στις αίθουσες αλλά ενθαρρύνουμε το κτίσιμο περισσότερων αιθουσών, που είναι οι μόνοι χώροι για τους οποίους γυρίζονται οι ταινίες μας”. Κάτι μας λέει ότι θα συνεχίσουν να έρχονται μηνύματα, και κυρίως να ασκηθεί αρκετή πίεση ώστε να νικήσουν οι αίθουσες και όχι τα επενδυτικά σχέδια μετατροπής του κέντρου της πόλης σε τουριστικό επενδυτικό-θεματικό πάρκο.