Οι μοναδικοί Wovenhand επιστρέφουν σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα! Σχεδόν τρία χρόνια μετά την τελευταία τους επίσκεψη στη χώρα μας, ο David Eugene Edwards και η εκλεκτή παρέα του θα βρεθούν την Παρασκευή 12 και το Σάββατο 13 Μαΐου σε Fix Factory of Sound & Fuzz Live Music Club αντίστοιχα. Tις συναυλίες θα ανοίξει η εξαιρετική Αμερικανίδα τραγουδίστρια και συνθέτρια, Emma Ruth Rundle. Event Θεσσαλονίκης Event Αθήνας Η προπώληση συνεχίζεται προς 25 ευρώ (το ένα) και 45 ευρώ (τα δύο). Στα ταμεία η τιμή θα είναι 28 ευρώ. Διάθεση: τηλεφωνικά στο 11 876, στα καταστήματα Seven Spots, Reload, Media Markt, Ευριπίδης και το www.viva.gr Παρασκευή 12 Μαΐου, Fix Factory of Sound (26ης Οκτωβρίου 15, Θεσσαλονίκη / τηλ. 2310 500670 & 2310 504014 /www.fixfactoryofsound.gr) Σάββατο 13 Μαΐου, Fuzz Live Music Club (Πειραιώς 209 & Πατριάρχου Ιωακείμ 1, Ταύρος, Αθήνα, 210 3450817, www.fuzzclub.gr) Οι πόρτες ανοίγουν στις 20:00. Η μουσική των Wovenhand και του τραγουδοποιού / πολυοργανίστα David Eugene Edwards χαρακτηριζόταν πάντοτε από μία απαράμιλλη ένταση. Η πλούσια, καθηλωτική και συγκινητική φωνή του Edwards ήταν πάντοτε η κινητήρια δύναμη της μουσικής του, αλλά μεγάλο μέρος αυτής προέρχεται από τη μαγευτική ικανότητα του να μετατρέπει μέσα που για τους πολλούς ανθρώπους αποτελούν ξεπερασμένα κειμήλια – είτε πρόκειται για μπάντζο, ακορντεόν, λιγότερο γνωστά λαϊκά όργανα από όλο τον κόσμο, ή ακόμα και μία ηλεκτρική κιθάρα – σε συσκευές σκοτεινής οργής και οδυνηρής ομορφιάς. Από την αποκαλυπτική αναβίωση της παλαιάς Americana με τους θρυλικούς Sixteen Horsepower, στα 90’s, μέχρι τις ευαίσθητες φθαρμένες μπαλάντες των αρχικών κυκλοφοριών των Wovenhand, η μουσική του Edwards διατηρούσε πάντοτε αυτή την ουράνια βαρύτητά της καθώς εξελισσόταν. Τώρα, όμως, στη σημερινή ενσάρκωσή τους, οι Wovenhand είναι μία μπάντα που επεκτείνει στο έπακρο αυτή τη δύναμη με ακρίβεια και εφευρετικότητα. Ο ήχος τους είναι τόσο ξεχωριστός και συναρπαστικά συντριπτικός που ακόμα και οι πιο βαριές metal μπάντες αδυνατούν να τον συναγωνιστούν. Το τρέχον line-up των Wovenhand περιλαμβάνει τον κιθαρίστα Chuck French, τον μπασίστα Neil Keener (και οι δύο από τους Planes Mistaken For Stars) και τον drummer Ordy Garrison, πλαισιωμένους πλέον από τον πιανίστα / κημπορντίστα Matthew Smith των σπουδαίων Crime & The City Solution. Με αυτή τη σύνθεση, ηχογράφησαν το πιο πρόσφατο album τους, “Star Treatment” (Σεπτέμβριος 2016), στο περίφημο Electrical Audio του Steve Albini στο Chicago, με τη συνδρομή του Sanford Parker που συμμετείχε και στο αμέσως προηγούμενο, “Refractory Obdurate” (2014). Για να πάρουμε την ιστορία από την αρχή, όπως προαναφέραμε, ο David Eugene Edwards έγινε πολύ γνωστός στα 90’s ως front man των εκπληκτικών 16 Horsepower, μιας alternative country μπάντας που οι ρίζες των επιρροών της μοιράζονταν ανάμεσα στη folk και gospel μουσική και την κληρονομία ονομάτων όπως οι Joy Division, οι Gun Club, ο Nick Cave και οι Birthday Party. Το 2001, άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά η ιδέα των Wovenhand, αρχικά σαν ένα solo side-project του Edwards. Το 2002, κυκλοφόρησε το “Folklore”, το υπέροχο album που έμελλε να αποτελέσει το κύκνειο άσμα των 16 Horsepower (τουλάχιστον όσον αφορά στις επίσημες studio δουλειές της μπάντας, αφού ακολούθησαν ορισμένες συλλογές και live ηχογραφήσεις). Την ίδια χρονιά, οι Wovenhand εμφανίζονται για πρώτη φορά δισκογραφικά με το ομώνυμο ντεμπούτο τους. Τον Απρίλιο του 2005, οι 16 Horsepower ανακοίνωσαν επίσημα τη διάλυσή τους και έκτοτε ο David συνέχισε να εξερευνά τις σκοτεινότερες πτυχές της Americana μέσω των Wovenhand. Η βάση της μουσικής του(ς) παραμένει η alternative country και η folk, εμπλουτισμένη από στοιχεία που προέρχονται από το gothic και το post-punk, αλλά ακόμα και από τον σκληρότερο ήχο. Όλα αυτά, λειτουργούν ως υπόβαθρο για την εκστατική, ενίοτε σπαρακτική φωνή του, ίσως τη μοναδική που μπορεί να φέρει τόσο πολύ στο νου τον μοναδικό Jeffrey Lee Pierce, η οποία εξιστορεί τις εμμονές και τα πάθη του, μέσα από προσωπικές μαρτυρίες κάθαρσης και θρησκευτικής κατάνυξης. Μέσα απ’ όλα αυτά, ο David Eugene Edwards έχει φτάσει να συγκρίνεται κατά καιρούς με ονόματα όπως ο Nick Cave, o Mark Lanegan και ο Jason Molina που, όπως και ο Pierce, κατατρέχονταν ο καθένας από τους δικούς του δαίμονες, και οι Wovenhand με μπάντες όπως οι Black Heart Procession, οι Murder By Death και οι Mount Eerie. Βέβαια, οι συγκρίσεις και οι ετικέτες συνήθως κάνουν ευκολότερη τη ζωή των δημοσιογράφων αλλά λίγη σημασία έχουν για το κοινό. Το σίγουρο με τους Wovenhand και, κυρίως, με τη φωνή του Edwards, είναι πως “αν τους ακούσεις έστω και μία φορά θα πρέπει να περάσει πολύς καιρός μέχρι ν’ αρχίσεις να τους ξεχνάς, εκτός κι αν κάτι δεν πηγαίνει καλά με τον τρόπο που λειτουργεί η καρδιά σου.” Συχνά, ανοίγουν τα live τους με το “Heart And Soul” των Joy Division – κομμάτι που διασκεύαζαν και οι 16 Horsepower – και κάτι τέτοιο μόνο τυχαίο δεν φαίνεται. Κάθε τους εμφάνιση αποτελεί κατάθεση ψυχής και μοναδική εμπειρία για τους παρευρισκόμενους που έχουν έρθει έτοιμοι και με ανάλογη διάθεση. Άλλωστε, το να βάζει την καρδιά και την ψυχή του σε κάθε του τραγούδι αποτελεί μονόδρομο στον τρόπο που εκφράζεται ο Edwards από το ξεκίνημα της πορείας του στη μουσική σκηνή. Αντίστοιχα, αν βρίσκεσαι στην πλευρά του ακροατή το μόνο που χρειάζεται είναι να αναγνωρίζεις ως βασικά συστατικά του rock’n’roll στην καλύτερη εκδοχή του την ειλικρίνεια, την ευθύτητα και την ικανότητα να σου δημιουργεί τα εντονότερα συναισθήματα. “Δεν υπάρχει κάτι ξεκάθαρο στο οποίο να πιστέψει κάποιος. Μερικές φορές αισθάνομαι τόσο χαμένος, αλλά ακόμα και στις χειρότερες ημέρες, το ‘American Wheeze’ των 16 Horsepower ήταν το μοναδικό σημάδι που χρειαζόμουν, ένας χορός της ιστορίας, του μόχθου, της δύναμης και της δόξας της αληθινής μουσικής δημιουργίας. Έτσι, ανεξάρτητα με το τι προφητεύει ο David Eugene Edwards, οποιοδήποτε σκοτεινό τέλος και αν αναμένει, σε αυτό λέω: Αμήν!” Consequence of Sound “Αυτή είναι μουσική ξεριζωμένη από την καρδιά και την ψυχή ενός ανθρώπου, κι αν μερικές φορές σε κάνει να αισθάνεσαι άβολα, αυτό σημαίνει ότι οι Wovenhand κάνουν τη δουλειά τους πολύ καλά!” All Music Guide “Το συνολικό αποτέλεσμα είναι σχεδόν… παραισθησιογόνο!” Uncut H 33χρονη Emma Ruth Rundle, με τον περσινό δεύτερο δίσκο της “Marked for Death” ανέβηκε… σκαλί, γνωρίζοντας την ολοκληρωτική αποδοχή κοινού και κριτικών. Πώς περιγράφεται η μουσική της; Γυμνή ένταση, υποβλητικά ηχοτοπία με στίχους στενάχωρης ειλικρίνειας. Mια συγκρατημένη αγριότητα που στο τέλος ακούγεται σχεδόν εκφοβιστική. Μπορεί να αλλάζει τον δικό της πόνο και τα συναισθήματα της απώλειας και της ήττας σε ένα έργο μοναδικής ομορφιάς. Πολύ απλά, μια συναρπαστική καλλιτέχνης η οποία νιώθει δέος μπροστά στην πραγματική ομορφιά που αναζητά μόνιμα, εξερευνώντας τον εαυτό της. Δεν είναι ασυνήθιστο για τους καλλιτέχνες να εμπνεύονται από μια συναισθηματική αναταραχή και υπερβαίνοντας τον πόνο τους να τον κάνουν καύσιμο για την καλλιτεχνική “πυρά” τους. Να καλούν και τον ακροατή να βιώσει συγκίνηση και κάθαρση μαζί τους, σε πραγματικό χρόνο. Η Emma Ruth Rundle είναι ακριβώς μια τέτοια μουσικός. Το ντεμπούτο της “Some Heavy Ocean” κυκλοφόρησε την άνοιξη του 2014 μέσω της Sargent House. O δεύτερος δίσκος της “Marked for Death” ήρθε τον Νοέμβριο του 2016 και συνοδεύτηκε από διθυραμβικές κριτικές. Από το 2008 είναι μέλος και ηχογραφεί με τρεις (!) μπάντες. Τους Nocturnes, τους Red Sparowes και τους Marriages. Έγραψαν για αυτήν: “Η Rundle έκανε γνωστό το όνομά της παίζοντας χαμηλότονες συνθέσεις γοτθικού δράματος. Το “Marked for Death” καταφέρνει να είναι το πιο οδυνηρό αλλά και ταυτόχρονα ελπιδοφόρο και αναζωογονητικό έργος της” Pitchfork “Ξεπερνάει όρια, αδαφορεί για είδη και βρίσκει το ιδανικό σημείο που η μουσική της είναι και για λίγους αλλά μπορεί να ακουστεί και από τους πολλούς” Brooklyn Vegan https://emmaruthrundle.bandcamp.com/ emmaruthrundle.com/