Τι δουλειά έχει ένας σκηνοθέτης, δύο συνθέτες/σκηνοθέτες κι ένας κριτικός κινηματογράφου (που δεν κατάφερε να γίνει ποτέ ούτε συνθέτης ούτε σκηνοθέτης) να μιλάνε για το σινεμά και τον χρόνο σε έναν αρχαιολογικό χώρο στην Ελευσίνα; Πρόκειται για αληθινό μυστήριο, θα τολμούσε να πει κάποιος. Με φόντο την Πανσέληνο του Ιουνίου, η διοργάνωση εξερευνά την έννοια του χρόνου στο σινεμά μέσα από το θρυλικό βιβλίο κινηματογραφικής θεωρίας Transcendental Style in Film: Ozu, Bresson, Dreyer του κριτικού κινηματογράφου κι έπειτα σκηνοθέτη Paul Schrader σε μία συζήτηση με τον σκηνοθέτη Σύλλα Τζουμέρκα και τον κριτικό κινηματογράφου Αλέξανδρο Παπαγεωργίου (ναι, τον δικό μας). Τη βραδιά συνοδεύει ο συνθέτης Γιάννης Βεσλεμές, ενώ την καλλιτεχνική επιμέλεια έχει αναλάβει ο μουσικός και σκηνοθέτης, Αλέξανδρος Βούλγαρης. Στο προαύλιο του Αγίου Νικολάου, στον Αρχαιολογικό Χώρο της Ελευσίνας, ανάμεσα στο αρχαιολογικό παρελθόν και το βιομηχανικό παρόν, η Ελευσίνα 2023 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης εγκαινιάζει, την Πέμπτη 24 Ιουνίου, στις 19:00, την πρώτη διοργάνωση του Μυστηρίου 62 με τον τίτλο Νύχτες Βραδύτητας – Ομιλίες για τον Χρόνο, θέτοντας στο επίκεντρο την έννοια του slow cinema. Η βραδιά της πανσελήνου του Ιουνίου αφιερώνεται στο θρυλικό βιβλίο κινηματογραφικής θεωρίας Transcendental Style in Film: Ozu, Bresson, Dreyer του Schrader. Στο βιβλίο ο Schrader, ο οποίος βεβαίως συνεργάστηκε με τον Martin Scorsese (υπογράφοντας μεταξύ άλλων τα σενάρια των Taxi Driver και Raging Bull) και σκηνοθέτησε ταινιάρες από το Hardcore και το Blue Collar μέχρι το Mishima και το First Reformed, εξηγεί τα αισθητικά εργαλεία με τα οποία οι παραπάνω σκηνοθέτες προσέγγισαν την έννοια της πνευματικότητας στο έργο τους. Προτείνεται οι επισκέπτες να έχουν μαζί τους μαξιλάρες ή ψάθα ή κάποιο άλλο ύφασμα για το έδαφος, ενώ η διάθεση των δελτίων ελευθέρας εισόδου ξεκινά μία (1) ώρα πριν την έναρξη της εκδήλωσης και μέχρι εξαντλήσεώς τους, στην είσοδο του χώρου (Σωτηρίου Γκιόκα 11, Πλατεία Ιεροφαντών, Εκκλησάκι Αγίου Νικολάου).