Αγωνιώδης έχει γίνει πια η προσπάθεια της κυβέρνησης να αλλάξει την ατζέντα στη δημόσια συζήτηση, αγαπητές φίλες και φίλοι. Σήμερα το πρωί, ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε σε σύσκεψη με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μια νέα νομοθετική ρύθμιση για τους αιώνιους φοιτητές. Το νόημα της ρύθμισης υποτίθεται ότι θα είναι να έχουν κάποιοι που το παλεύουν μια τελευταία ευκαιρία για να τελειώσουν τη σχολή τους, όμως επί της ουσίας το κλου είναι ότι το Σεπτέμβριο έρχονται οι πρώτες διαγραφές. Ο Μητσοτάκης προσπάθησε ταυτόχρονα να μας πείσει ότι οι περισσότερες διαγραφές θα αφορούν φοιτητές που μπήκαν το ’50 και το ’60, αλλά και ότι οι διαγραφές τους θα είναι ένα σημαντικό βήμα για το ελληνικό πανεπιστήμιο. Όπως είπε: «Αυτή η εκκαθάριση των καταλόγων των πανεπιστημίων θα έχει πολύ σημαντικά οφέλη ως προς τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των πανεπιστημίων, ως προς τους δείκτες αξιολόγησης, καθώς για πρώτη φορά θα έχουμε μία ουσιαστική εικόνα ποιοι είναι οι φοιτητές οι οποίοι πραγματικά φοιτούν. Αλλά θέλω να σταθώ, επίσης, και στην πολύ σημαντική πρόβλεψη για μία τελευταία ευκαιρία σε εκείνους τους φοιτητές οι οποίοι αποδεδειγμένα έχουν δείξει ότι ενδιαφέρονται να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, αλλά και σε εκείνες τις πρόνοιες για τους φοιτητές που μπορεί, για λόγους υγείας, να έχουν μία διακριτή, μία ξεχωριστή δυσκολία να ολοκληρώσουν τα προγράμματα σπουδών τους. Η ρύθμιση, λοιπόν, αυτή είναι απολύτως ισορροπημένη, αλλά υλοποιεί και την κεντρική μας δέσμευση να προχωρήσουμε σε μία απολύτως απαραίτητη εκκαθάριση των καταλόγων των φοιτητών των πανεπιστημίων, κάνοντας τη διάκριση μεταξύ ανενεργών και ενεργών φοιτητών, έτσι ώστε να μπορούν και τα πανεπιστήμια να γνωρίζουν με ακρίβεια σε ποιους απευθύνονται και να κάνουν τον προγραμματισμό τους.»