Ήδη πριν ξεκινήσει το 71ο Φεστιβάλ των Καννών, είχαν φανεί κάποια από τα ζητήματα που θα απασχολήσουν με διάφορους τρόπους τη διοργάνωση. Πρώτον, ήταν μια από τις λίγες φορές που οι Κάννες θα είχαν κριτική επιτροπή με γυναικεία πλειοψηφία και γυναίκα πρόεδρο (την Κέιτ Μπλάνσετ), βάζοντας έτσι επί τάπητος τα θέματα που άνοιξαν τους τελευταίους μήνες για την ανισότητα στην κινηματογραφική βιομηχανία μέσα από τις καμπάνιες MeToo και Time’s Up, ειδικά σε ένα φεστιβάλ όπως οι Κάννες όπου παραδοσιακά η γυναικεία εκπροσώπηση είναι ιδιαίτερα χαμηλή. Δεύτερον, είχαμε την συνέχεια της κόντρας μεταξύ Netflix και Καννών, συνεχίζοντας τα όσα συνέβαιναν τα προηγούμενα χρόνια και αναδεικνύοντας τα σύγχρονα προβλήματα που έχει η βιομηχανία του θεάματος καθώς αλλάζει το τοπίο της ψυχαγωγίας. Παράλληλα, παίζανε και μια σειρά από πολυ-αναμενόμενες παρουσίες στη διοργάνωση, όπως η αμφιλεγόμενη επιστροφή του πρώην-persona-non-grata Λαρς Φον Τριερ, η νέα ταινία του Σπάικ Λι και η παρουσίαση της νέας κόπιας του 2001: A Space Odyssey από τον Κρίστοφερ Νόλαν – μεταξύ πολλών άλλων. Μέσα σ’ όλο αυτό το κλίμα, λοιπόν, 82 γυναίκες διαμαρτυρήθηκαν στο κόκκινο χαλί για την ανισότητα στην κινηματογραφική βιομηχανία, ενώ αντίστοιχη διαμαρτυρία υπήρξε από Παλαιστίνιους (και όχι μόνο) δημιουργούς ενάντια στον νέο κύκλο σφαγής στην Γάζα. Όσον αφορά τις πιο κινηματογραφικές μανούρες της διοργάνωσης, το επίκεντρο ήταν μάλλον η νέα ταινία του Λαρς Φον Τρίερ, η οποία κλασικά δίχασε το κοινό ανάμεσα σε αυτούς που τον θεωρούν ιδιοφυΐα κι αυτούς που τον θεωρούν απλώς αρχιμαλάκα. Επίσης, είχαμε το σημαντικό γεγονός ότι η Asia Argento μίλησε δημόσια για τον βιασμό της από τον Harvey Weinstein στο φεστιβάλ, τονίζοντας τους τρόπους με τους οποίους καλύπτονταν οι πράξεις του από τους θεσμούς και τα πρόσωπα της βιομηχανίας του θεάματος. Στα των βραβείων τώρα, ο Χρυσός Φοίνικας πήγε στο Shoplifters του Χιροκάζου Κόρε Έντα, ένα οικογενειακό δράμα για μια φτωχή οικογένεια που ζει ψειρίζοντας πράγματα και αποφασίζει να δώσει προσωρινό καταφύγιο σε ένα άστεγο κοριτσάκι. Όσον αφορά τον δεύτερο μεγάλο νικητή του φεστιβάλ, ο Σπάικ Λι κέρδισε το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής για το BlacKkKlansman, μια ταινία που βασίζεται στην στην αληθινή ιστορία του μαύρου ντετέκτιβ Ρον Στόλγουορθ που εισχωρεί incognito σε ένα παράρτημα της Κου Κλουξ Κλαν και καταφέρνει να γίνει αρχηγός της. Στο μεταξύ, καθώς περιμένουμε να δούμε πότε και πού θα καταφέρουμε να δούμε τις περισσότερες από τις ταινίες της φετινής διοργάνωσης (πέρα από τους Λι, Τρίερ, Παβλικόφσκι και Φαραντί που δεν θα δυσκολευτούν να βρουν διανομή), το Netflix ήδη τσίμπησε τα δικαιώματα για δύο από τις βραβευμένες ταινίες του φεστιβάλ, το Happy as Lazzaro της Alice Rohrwacher και το Girl του Lukas Dhont. Τέλος, δυο ακόμα ενδιαφέροντα πράγματα που έγιναν φέτος στις Κάννες ήταν τα εξής. Πρώτον, είχαμε μια ιδιαίτερη προβολή της νέας περίπου-ταινίας του Ζαν Λικ Γκοντάρ με τίτλο Le Livre D’ Image, η οποία τιμήθηκε από την επιτροπή με έναν Ειδικό Χρυσό Φοίνικα. Δεύτερον, η ελληνική μικρού μήκους συμμετοχή Έκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς της Ζακλίν Λέντζου κατέκτησε το βραβείο Leica Cine Discovery Prize for Short Film. Αναλυτικά, λοιπόν, τα βραβεία του 71ου Φεστιβάλ των Καννών ήταν τα εξής: Χρυσός Φοίνικας: «Shoplifters» του Χιροκάζου Κόρε Εντα Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής: «BlacKkKlansman» του Σπάικ Λι Βραβείο της Επιτροπής: «Καπερναούμ» της Ναντίν Λαμπακί Ειδικός Χρυσός Φοίνικας: «Le livre d’image» του Ζαν Λικ Γκοντάρ Βραβείο Σκηνοθεσίας: Πάβελ Παβλικόφσκι για το «Ψυχρός Πόλεμος» Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας: Μαρτσέλο Φόντε για το «Dogman» του Ματέο Γκαρόνε Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας: Σαμάλ Γεσλιάμοβα για το «Ayka» του Σεργκέι Ντβορτσεβόι Βραβείο Σεναρίου: Εξ ημισείας στο «Lazzaro Felice» της Αλίτσε Ρορβάχερ και στο «Three Faces» του Τζαφάρ Παναχί Χρυσή Κάμερα – Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη: «Girl» του Λούκας Ντοντ Χρυσός Φοίνικας ταινίας Μικρού Μήκους: «All These Creatures» του Τσαρλς Γουίλιαμς