Τα ίδια Παντελάκη μου τα ίδια Παντελή μου, αγαπητές φίλες και φίλοι. Όπως φαίνεται, το φέρι μποτ της Θάσου παραμένει μια πραγματική ειδική διαδρομή για τα άτομα με κινητικά προβλήματα, όπως αποδεικνύεται από δύο περιστατικά που συνέβησαν πρόσφατα. Η πρώτη περίπτωση είναι από τις 21 Ιουλίου και αφορά μια καρδιοπαθή και νεφροπαθή συμπολίτη μας η οποία επέστρεφε από νοσηλεία στη Θεσσαλονίκη και είχε μπροστά της χειρουργείο ανοιχτής καρδιάς. Όπως μάλλον θα θυμάστε, στις 21 Ιουλίου είχε επίσης αφόρητη ζέστη. Αυτό δεν είχε σημασία: Η εν λόγω κυρία υποχρεώθηκε να ταξιδέψει καθισμένη σε πλαστική καρέκλα στο γκαράζ. Σε σχετική δημοσίευση στα social, η κόρη της ανέφερε ότι το πλήρωμα αγνόησε τις εκκλήσεις τους για χρήση αναπηρικού ανελκυστήρα ή για να βρεθεί μια πιο κατάλληλη καρέκλα. Όπως είπε: «Ζητήσαμε το απολύτως λογικό: τη χρήση του αναπηρικού ανελκυστήρα ή έστω μιας κατάλληλης καρέκλας ώστε να μετακινηθεί με αξιοπρέπεια. Μας έφεραν μια άσχετη, απλή καρέκλα, και την άφησαν στον ήλιο, μέσα στο γκαράζ. Ούτε ίχνος ενδιαφέροντος. Και σαν να μην έφτανε αυτό, μία “ναύτης” (ψηλή, ξανθιά, με μπλε γυαλιά) πέρασε 4-5 φορές από μπροστά μας με ειρωνεία, χαχανητά και προσβλητικά “αστειάκια“, κρατώντας φυλλάδια και λέγοντάς μας να τα χρησιμοποιήσουμε “για αέρα“, λες και η μάνα μου ήταν καρναβάλι. Αντί για βοήθεια, μας κορόιδευαν. Το πλήρωμα ΟΥΤΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΜΕΝΟ ήταν, ΟΥΤΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΤΑΝ. Κανείς δεν ήξερε πώς λειτουργεί ο μηχανισμός για άτομα με αναπηρία — ή απλώς δεν μπήκε στον κόπο.» Το δεύτερο περιστατικό συνέβη το βράδυ της ίδιας (!) μέρας. Ένα παιδί με αμαξίδιο (και η συνοδός του) αναγκάστηκε να ταξιδέψει από Θάσο προς Κεραμωτή στο γκαράζ του πλοίου. Το θέμα αναδείχτηκε από συνεπιβάτιδά τους: «Για ακόμη μια φορά ντράπηκα που είμαι άνθρωπος. Ένα άτομο σε αμαξίδιο, με τη συνοδό του, ταξίδευαν μαζί με τα αυτοκίνητα γιατί προφανώς δεν υπάρχει τρόπος να ανέβει το αμαξίδιο στον χώρο των επιβατών. Χρόνια τώρα, η ίδια ιστορία: Ηλικιωμένοι, άτομα με κινητικά προβλήματα δεν μπορούν να ταξιδέψουν σαν άνθρωποι γιατί δεν υπάρχει πρόβλεψη γι’ αυτά. Γιατί; Ποιος υπεύθυνος μπορεί να απαντήσει;» Μετά τις καταγγελίες (που βγήκαν και σε τοπικά μέσα όπως το kavalapost.gr, το υπουργείο Ναυτιλίας (υπουργός Κικίλιας remember) ανακοίνωσε ότι θα ρίξει καμπάνες και θα πάρει μέτρα κλπ κλπ: «Με εντολή του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια, η Λιμενική Αρχή Καβάλας έχει κινήσει τη διαδικασία επιβολής κυρώσεων κατά παράβαση των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού Λιμένα αριθμ. 14, σε βάρος του Πλοιάρχου και των υπευθύνων φόρτωσης του πλοίου. Στο πλαίσιο αυτό, έγιναν αυστηρές συστάσεις στον Πλοίαρχο, ιδίως ως προς το ότι δεν έλαβε κατάλληλη μέριμνα για την τοποθέτηση του ΑμεΑ και του συνοδού του σε χώρο κατάλληλα διαμορφωμένο και ασφαλή. Ταυτόχρονα, με αυστηρές εντολές της Κεντρικής Υπηρεσίας, εντατικοποιούνται οι έλεγχοι, ιδίως επί των Ε/Γ – Ο/Γ πλοίων ανοικτού τύπου, για τη διαπίστωση λήψης κατάλληλης μέριμνας από πλευράς των Πλοίαρχων των πλοίων προς αποφυγή παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον, με πρωταρχικό γνώμονα την εξασφάλιση της ομαλής και απρόσκοπτης μετακίνησης των ΑμεΑ και των συνοδών τους, όπως του υπόλοιπου επιβατικού κοινού.» Τι να τους πει κανείς, ότι στην αρχή νομίζαμε ότι πρόκειται για παλιά είδηση επειδή ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο πράγμα είχε συμβεί στην ίδια γραμμή πέρσι;