Παραλίγο να κλειστεί στα μπουντρούμια για ένα σύνθημα ένας φοιτητής του ΕΜΠ, αγαπητές φίλες και φίλοι. Ο φοιτητής καταδικάστηκε σε φυλάκιση 14 μηνών με δυνατότητα εξαγοράς επειδή είχε πιαστεί να γράφει συνθήματα της Παλαιστίνης και κατά του Ισραήλ σε τοίχο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου τον Μάιο του 2024. Μάλιστα, η Πρωτοβουλία Αναρχικών Φοιτητών Αθήνας στην οποία φαίνεται να πρόσκειται σημειώνει ότι ο φοιτητής συνελήφθη κάτω από το σπίτι του από μέλη της ΟΠΚΕ. Η αιτία είναι η μήνυση που είχε καταθέσει σε βάρος του ο πρύτανης του ΕΜΠ μετά από καταγγελία του κοσμήτορα της σχολής Ηλεκτρολόγων Παναγιώτη Τσανάκα. Τα δε συνθήματα ήταν τα “ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ” και “παύση κάθε συνεργασίας του ΕΜΠ με την Intracom Defense”. Όπως θα δείτε παρακάτω, ο πρύτανης αρνείται ότι φωτογράφησε και κατήγγειλε τον φοιτητή της σχολής του με πολιτικό σκεπτικό – το μόνο που τον ένοιαζε, σύμφωνα με τον ίδιο, ήταν οι καθαροί τοίχοι. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΡΟΦΟΥ ΜΑΣ Ζ.Μ. Στις 29/05/2024, ως Πρωτοβουλία Αναρχικών Φοιτητών/τριών Αθήνας, προβήκαμε σε δράση αντι-πληροφόρησης στο σύνολο των αθηναϊκών πανεπιστημίων για το ζήτημα της συνεργασίας των ελληνικών πανεπιστημίων με την πολεμική βιομηχανία του κράτους του Ισραήλ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, την επόμενη μέρα, πάνοπλοι άνδρες της ΟΠΚΕ να συλλάβουν τον σύντροφό μας Ζ.Μ. κάτω από το σπίτι του. Τα μοναδικά στοιχεία της δικογραφίας ήταν τέσσερις θολές φωτογραφίες που τράβηξε με το κινητό του ο κοσμήτορας της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Παναγιώτης Τσανάκας. Στις φωτογραφίες φαίνονται δύο άνθρωποι με καλυμμένα τα χαρακτηριστικά τους να γράφουν με σπρέι το σύνθημα «ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ» και «παύση κάθε συνεργασίας του ΕΜΠ με την Intracom Defense». Σήμερα, στην εκδίκαση σε πρώτο βαθμό του δικαστηρίου, με κατηγορίες φθοράς δημόσιας περιουσίας που χρησιμοποιείται προς κοινό όφελος και της απείθειας για άρνηση δακτυλοσκόπησης, ο κοσμήτορας Παναγιώτης Τσανάκας, σε ρόλο καταδότη, δήλωσε ρητά ότι ο κατηγορούμενος σύντροφος είναι και ο «δράστης». Η έδρα, με απροκάλυπτη ειρωνεία και χλευασμό, λογοκρίθηκε κάθε προσπάθεια του κατηγορουμένου και των μαρτύρων υπεράσπισης να εκφράσουν την πολιτική διάσταση της δίκης και αποφάσισε να εφαρμόσει τον νέο ποινικό κώδικα σε αυτούς για τους οποίους, πραγματικά, φτιάχτηκε: τους αγωνιστές και τους καταπιεσμένους αυτής της κοινωνίας. Ο σύντροφος μας καταδικάστηκε σε 14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, με ανασταλτικό χαρακτήρα μέχρι το εφετείο. Ο κ. Τσανάκας δε φάνηκε να προβληματίζεται ιδιαίτερα με την τροπή που πήραν τα γεγονότα (και η ποινή): «Από την πλευρά μου, κατέθεσα αυτά που γνώριζα, σχετικά με τον κατηγορούμενο και για τους βανδαλισμούς που έγιναν μπροστά στα μάτια μου, στον χώρο της σχολής της οποία εκπροσωπώ. Εξήγησα στο δικαστήριο ότι το θέμα δεν έχει καμία απολύτως πολιτική υπόσταση, καθώς οι κρινόμενες πράξεις έχουν αμιγώς ποινικό χαρακτήρα, σχετιζόμενο μόνο με τη φθορά των υποδομών του ΕΜΠ. Η ποινή είναι πολύ βαριά κατά την δική μου κρίση, αλλά το δικαστήριο που την επέβαλε έκρινε κατά νόμο. Εκτιμώ ότι η έκβαση θα ήταν ασφαλώς ηπιότερη αν είχε τελεσφορήσει η προσπάθειά μου για συνεννόηση και περαιτέρω διευθέτηση με τον τότε υπόδικο φοιτητή. Η απαίτηση της “άλλης πλευράς” για προνομιακή ασυδοσία στη χρήση των υποδομών της σχολής ήταν αδύνατον να δίνει αποδεκτή από την πλευρά μου, καθώς θα ισοδυναμούσε με βαριά παράβαση καθήκοντος και θα οδηγούσε σε βέβαιο χάος.» Και για το φινάλε: «Θα χρησιμοποιηθούν όλα τα διαθέσιμα μέσα (της σχολής, του Ιδρύματος και της πολιτείας) για να διασφαλίσουμε με κάθε τρόπο τόσο την ευπρεπή εμφάνιση και ασφαλή χρήση των κτιριακών μας εγκαταστάσεων, όσο και την ακώλυτη διενέργεια του ερευνητικού, εκπαιδευτικού και διοικητικού έργου, για όλα τα μέλη της κοινότητάς μας.»