Quantcast
guide CINE

Ο “Μαθητευόμενος” του Μπου Τζαφένγκ είναι η άλλη πλευρά της θανατικής ποινής που δεν σου έδειξαν ποτέ

Από την Πέμπτη 4/5 στους κινηματογράφους – Κερδίστε προσκλήσεις


President Creed · 2 Μαΐου 2017

Τι σημαίνει να έχει κανείς την εξουσία να σκοτώνει, αγαπητοί φίλοι; Ο “μαθητευόμενος” Αϊμάν, ένας 28χρονος σωφρονιστικός υπάλληλος, μάλλον θα ανακαλύψει την απάντηση σε αυτή την ερώτηση. Ο Αϊμάν μεταφέρθηκε πρόσφατα σε μια φυλακή υψίστης ασφαλείας, στην οποία καταλήγει να γίνεται φίλος με τον 65χρονο Ραχίμ, ο οποίος όχι μόνο είναι ο δήμιος της φυλακής, αλλά είναι και ο τύπος που έχει εκτελέσει τον ίδιο τον πατέρα του Αϊμάν.

Σκατοφάση ε; Έχει κι άλλο. Ο Ραχίμ προτείνει στον Αϊμάν τη θέση του βοηθού του, κάνοντας την προαγωγή να ακούγεται πραγματικός εφιάλτης. Ή μήπως όχι; Γιατί ο Αϊμάν φαίνεται σχεδόν μαγεμένος από τον Ραχίμ και τη δουλειά του;

Η τελευταία ταινία του Μπου Τζανφένγκ ο “Mαθητευόμενος”, μεταφέρει το κέντρο βάρους της εξιστόρησης από τους φυλακισμένους στους εργαζόμενους στις φυλακές, συγκεντρώνοντας την προσοχή του σε έναν σωφρονιστικό υπάλληλο, ο οποίος καταλήγει να γίνεται δήμιος σε μια φυλακή. Ο Μπου Τζανφένγκ φαίνεται να έχει έφεση σε προβληματισμούς που έχουν να κάνουν με ηθικά διλήμματα μεταξύ υποχρεώσεων προς την οικογένεια, το κράτος και τη συνείδηση του καθενός και μοίαζει να παίζει με τις λεπτές ηθικές ισορροπίες και την θεματική πολυπλοκότητα που χαρακτηρίζει το σινεμά του. Ο “Μαθητευόμενος” ήταν η πρόταση της Σιγκαπούρης για το OSCAR Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, ενώ η ταινία ήταν επίσημη συμμετοχή στο «Ένα κάποιο βλέμμα» του Φεστιβάλ Καννών.

Έχουμε 15 διπλές προσκλήσεις για εσάς για την πρεμιέρα της Πέμπτης 4 Μαΐου στον κινηματογράφο ΑΣΤΟΡ (Μετρό Πανεπιστήμιο) στις 20.00. Δείτε πώς να τις διεκδικήσετε ΕΔΩ

 


Ο ΜΑΘΗΤΕΥΟΜΕΝΟΣ

Ο Αϊμάν είναι ένας 28χρονος σωφρονιστικός υπάλληλος, που πρόσφατα μεταφέρθηκε στη μεγαλύτερη φυλακή της περιοχής. Ζει με τη μεγαλύτερη αδελφή του σε ένα μικρό συγκρότημα κατοικιών. Στο νέο χώρο εργασίας του, γίνεται φίλος με τον 65χρονο Ραχίμ, που, όπως αποδεικνύεται, είναι ο επικεφαλής των δημίων της φυλακής κι ένας από τους πιο δραστήριους εκτελεστές στον κόσμο. Όταν ξαφνικά ο βοηθός του Ραχίμ παραιτείται, ο Ραχίμ προτείνει στον νέο του φίλο να γίνει ο μαθητευόμενος του. Αυτό ταράζει τον Άιμαν, αφού ο Ραχίμ ήταν ο εκτελεστής του πατέρα του. Μπορεί ο Αϊμάν να αγνοήσει τη συνείδησή του και το παρελθόν του που τον στοιχειώνει και να γίνει ο μαθητής του δημίου;

 

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ

Η θανατική ποινή, σε χώρες όπου εξακολουθεί να ασκείται, συχνά θεωρείται ως η απόλυτη μορφή της δικαιοσύνης και ο καλύτερος τρόπος για να αποφεύγεται το έγκλημα. Μέσα από συζητήσεις και αφηγήσεις γύρω από το θέμα, ένας βασικός χαρακτήρας του οποίου την άποψη έχουμε την τάση να αγνοούμε είναι το πρόσωπο που είναι επιφορτισμένο να τραβήξει το μοχλό – ο δήμιος. Τι σημαίνει να έχεις την εξουσία να σκοτώσεις; Είναι κάποιος που απλώς κάνει τη δουλειά του; Πως τοποθετεί τον εαυτό του στην ηθική πλευρά της πράξης; Επίσης, απουσιάζουν οι φωνές από τα μέλη της οικογένειας που εκτελούνται. Οι κρατούμενοι στην πτέρυγα των θανατοποινιτών συχνά προέρχονται από ένα ήδη φτωχό στρώμα της κοινωνίας – τελικά πώς η θανατική ποινή επηρεάζει περαιτέρω αυτές τις οικογένειες; Η ταινία εξετάζει δύο πλευρές μέσα από τον πρωταγωνιστή Αϊμάν, ο οποίος ζει μια εσωτερική σύγκρουση. Ο αγώνας του να συμβιβάσει την εξουσία με την ηθική παρουσιάζει κάποιες διαστάσεις στο ζήτημα που σπάνια έρχονται στο προσκήνιο. Κατά τη διάρκεια της γραφής, της έρευνας και της παραγωγής τα τελευταία τέσσερα χρόνια, πήρα συνέντευξη από πολλούς ανθρώπους των οποίων οι ιστορίες με ενέπνευσαν αλλά και με ενόχλησαν. Μεταξύ αυτών των ατόμων είναι πρώην εκτελεστές, θρησκευτικοί σύμβουλοι – οι οποίοι έχουν εργαστεί στο εσωτερικό του συστήματος – και οικογένειες παγιδευμένες σε ένα κύκλο φτώχειας που επιδεινώθηκε από την εκτέλεση μελών τους. Ήταν ένα συναρπαστικό (και συχνά βασανιστικό) ταξίδι, προσπαθώντας να βάλω τον εαυτό μου στη θέση του Αϊμάν. Σε ένα άλλο επίπεδο, αναγκάστηκα να εξετάσω την πολυπλοκότητα των θεμάτων που αφορούν στη θανατική ποινή – ζητήματα που έχουμε θέσει βολικά εκτός των σκέψεων μας.

 

Σκηνοθετικό ταλέντο και θεματική πολυπλοκότητα – Hollywood Reporter

Πρόταση της Σιγκαπούρης για το OSCAR® Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Επίσημη συμμετοχή «Ένα κάποιο βλέμμα» Φεστιβάλ Καννών

 

  1. Σιγκαπούρη. Έγχρωμο

Σκηνοθεσία, Σενάριο: Μπου Τζανφένγκ. Διεύθυνση Φωτογραφίας: Μπενουά Σολέρ. Πρωταγωνιστούν: Φιρ Ραχμάν, Γουάν Χανάφι Σου.

Γλώσσα: Αγγλικά, Μαλαισιανά. Είδος: Κοινωνικό. Διάρκεια: 96′

 

Βιογραφία | Μπου Τζανφένγκ

Το 2010 γύρισε την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, το Sandcastle, που έκανε πρεμιέρα στην Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ Καννών. Στις προβολές του σε φεστιβάλ κέρδισε πολλά βραβεία και κατατάχθηκε από την The Wall Street στις πιο αξιοπρόσεκτες ταινίες για το 2010. Το 2009 ήταν ο πρώτος που έλαβε το αριστείο McNally Award for Excellence in the Arts, ως ο απόφοιτος του Lasalle College of the Arts με την υψηλότερη βαθμολογία.

 

Best of internet